SEM SEA


GOOGLE / BING ANNONCERING (PPC)


- Har I brug for relevant trafik / kunder nu og her?

Lad os administrere din PPC-kampagne.

Google AdWords / Bing Ads Annoncering er en af de hurtigste og mest effektive måder at annoncere på. Det er muligt at komme i gang på et øjeblik og allerede se resultater umiddelbart efter.


Google Ads er helt unikt, fordi det kan bruges til at annoncere, når brugerne er klar til at modtage budskabet. (PULL MARKETING).


Google Ads har et utal af fordele og de kan udnyttes på forskellig vis, alt efter om det er til brugerens undersøgende, afklarende eller konverterende fase.


Google / Bing annoncering gennem søgemaskiner er en af ​​de hurtigste og mest effektive måder at annoncere på. Du kan komme i gang på kort tid og se resultaterne umiddelbart efter.


Den betalte reklame på søgemaskiner falder under PPC eller Pay-Per-Click-kategorien og er eksempelvis Googles største online-annonceringsplatform. De betalte annoncer vises lige over eller under de organiske søgeresultater.


Hver gang en bruger klikker på dine annoncer, betaler du for klikket, også kaldet PPC eller Pay Per Click.


Mere synlighed og højere ROI

Med den rigtige optimering af dine kampagner finder du hurtigt ud af, at betalte annoncer er en billig reklameform, hvor du får mere ud af dine annonceenheder eller dit budget.


Bare fordi der er så mange virksomheder, der ikke kan ignoreres af søgemaskiner, får Google automatisk flere kunder. Deres monopollignende status, især her i Danmark, gør dem til et uundværligt marketingværktøj for langt de fleste virksomheder.


Hvis du ikke leder efter Google, er det som slet ikke at eksistere overhovedet.


. 64,6% af folk klikker på Google Ads, når de leder efter en service eller et produkt online.


. 50% af folk, der ankommer til en forhandlers websted fra betalte annoncer, er mere tilbøjelige til at købe end dem, der kom fra et organisk link.

Lad os bygge jeres næste kampagne

- med fokus på konverteringer og højere ROI

Hurtige besøgende / potentielt flere kunder

Google Ads er skalérbart

Hvis du skaber en Google Ads-kampagne, der konverterer med profit, er der ingen grund til at sætte et budgetloft på denne kampagne.


Når du øger dit PPC-budget, vil dine leads og profit  stige progressivt. Det gør Google Ads ekstremt effektivt for virksomheder, der har brug for en masse leads, men som måske mangler tid og hænder.


Google Ads er (mere) målbart
Sammenholdt med traditionelle marketingkanaler som for eksempel TV og annoncering i blade og magasiner, er online marketing ekstremt målbart. Google Ads PPC (pay per click) er en af de mest målbare af alle online kanaler.


Det kan være svært at måle de præcise resultater af SEO, fordi du ikke altid kan pinpointe præcist hvilke handlinger, der har ledt til bedre rankings. Sociale medier kan være lige så svære at måle på. Både SEO og sociale medier er nemlig begrænset i mængden af data i forhold til Google Ads. 


Google Ads er mere transparent og giver dig mulighed for at se store mængder data. Det giver dig igen mulighed for at bedømme hvad der virker og hvad der ikke virker. Du kan ret hurtigt vurdere om dine kampagner ikke betaler sig eller om du får øget merværdi.


Google Ads er fleksibelt
Google Ads giver dig mange muligheder for at tilpasse dine kampagner og annoncer til dit specifikke behov. Så kan du målrette kampagner helt specifikt mod de potentielle kundeemner du gerne vil have fat i.


Du kan bruge annonceudvidelser, der gør det muligt for dig at tilføje et telefonnummer til din annonce, undersidelinks til din webside, din fysiske lokation m.m.


Du bestemmer selv hvilke lokationer du viser dine annoncer på. Det vil sige at som blikkenslager, der opererer i København, kan du vælge kun at vise dine annoncer i københavnsområdet. Du bestemmer endda også selv hvilke enheder (mobil, tablets og computer), du vil have dine annoncer vist på. Også ugedage eller tidspunkter på dagen kan du selv bestemme.


Du får adgang til et stort netværk af relevante brugere udenom søgning med for eksempel Gmail-annoncer, annoncer på Youtube og tusinder og atter tusinder af søgepartner-sites.


Du kan bruge displaynetværket til at bygge brand-awareness, og ofte kan du her opnå konverteringer til en meget lavere pris end på Google Search.


Google Ads er hurtigere end SEO (til at opnå resultater)
For nye virksomheder og websites kan det tage måneder, før du ser resultater af dit SEO-arbejde.


Her kan Google Ads være en hurtigere vej frem, da du ikke behøver vente så længe på at se resultater.


Ofte er det en effektiv løsning at hente kunder ind via dine Google Ads, mens du venter på dine resultater fra SEO.


Du betaler kun pr. klik / besøgende

I modsætning til andre medier hvor du kan risikere for at betale for en masse synlighed uden effekt er Google Ads baseret på såkaldt ”Pay-per-click”. Du betaler således kun når brugerne klikker på din annonce for at komme ind på din hjemmeside. Du bestemmer altså helt selv hvilken trafik du vil betale for. Hvad klikket koster afhænger så af en række faktorer som er en del af Google Adwords’ auktionssystem.


Jeres konkurrenter gør det (måske) med succes
Kigger man i Googles regnskaber er det tydeligt at flere og flere virksomheder får øjnene op for indkøb af annoncer via Google. Det samtidig i takt med, at tablet og mobil har gjort det muligt at være online en langt større del af døgnet, hvilket har betydet, at der i princippet er endnu mere ”annonceplads at slås om”. Prøv f.eks. at lave en søgning på de søgeord der kunne være mest interessant for din virksomhed, i langt de fleste tilfælde vil du med stor sandsynlighed finde én eller flere af dine konkurrenter.


Du bestemmer selv budgettet 100%
Når du arbejder med Google Ads har du selv mulighed for at bestemme hvor meget du ønsker at sætte af i budget. Dit budget kan hele tiden reguleres og du har således ikke nogen ”faste” planlagte omkostninger, da du kan slukke dine kampagner på et øjeblik hvis du ønsker det.



Det er dog vigtigt at sige, at det vil være en god idé at afsætte et væsentligt budget til at teste Google Adwords så man har noget data at arbejde med. Derudover vil der også i alle tilfælde et sted være en øvre grænse for hvad det er muligt at bruge, da søgevolumen kan sætte en naturlig øvre grænse for hvor meget budget der kan bruges.


Mens søgemaskineoptimering er en god tilgang til langsigtet vækst, har du nogle gange virkelig brug for et øjeblikkeligt løft. SearchGuru tilbyder kampagnestyring med betaling pr. Klik, hvilket sikrer, at de penge, du allokerer, bruges bedst muligt.