Optimerede landing pages

 

Landing pages

 

Håber I stadig på at den potentielle kunde selv finder vej gennem jeres website?

Hjælp brugeren på vej med landing pages

 

Hjælp håbet på vej, med specielt designede landing pages som ikke indeholder exit points og som er optimeret mod et specifikt formål, der findes i dag flere strategier til design og tekst opbygning af landingsider såsom AIDA, No escape etc.

 

I online markedsføring er en destinationsside, der i nogle tilfælde er kendt som en "lead capture page" ellen "lander" en "destinationsside" eller en ”Landing Page”, en enkelt webside, der bruges som destination når en bruger har klikket på et søgemaskineoptimeret søgeresultat eller en søgemaskineannonce. Landingssiden vil som regel indeholde en logisk udvidelse af annoncen, søgeresultatet eller linket. Landingssider bruges til optimering af konverteringer.

 

Destinationsider er ofte knyttet til sociale medier, e-mail-kampagner eller søgemaskine markedsføringskampagner for at forbedre effektiviteten af online annoncerne. Det overordnede mål med en destinationsside er at konvertere besøgende til salg eller kundeemner. Hvis målet er at få et lead, vil destinationssiden indeholde en vis metode til, at den besøgende kan komme i kontakt med virksomheden, normalt et telefonnummer eller en kontaktformular. Hvis et salg er påkrævet, vil destinationssiden normalt have et link til den besøgende, der klikker på, som derefter sender dem til en indkøbskurv eller et afkrydsningsområde. Ved at analysere aktivitet, der genereres af den linkede webadresse, kan klikfrekvenser og konverteringsfrekvens bruges for at bestemme succesen med en annonce.

Hvorfor er landing pages så vigtige?

 

når vi taler om at modtage besøgende på websitet

Hvorfor fokusere på landing page indholdet

 

Mange virksomheder sender deres reklame-, email- eller socialmedietrafik til deres hjemmeside. Når du ved, at en strøm af målrettet trafik kommer til din hjemmeside, kan du øge sandsynligheden for at konvertere trafikken til leads eller salg, ved at bruge en målrettet destinationsside.

 

Forestil jer, at I har en Google AdWords kampagne, der er oprettet på baggrund af et af jeres bedste søgeord. Selvom jeres annoncebudskaber fortæller, hvor stor og fantastisk jeres virksomhed er (et kedeligt budskab for ethvert firma) og selvom nogen (forbavsende nok) alligevel klikker på jeres annonce, hvor vil I så sende dem hen på jeres hjemmeside?

Når de så lander på jeres hjemmeside, hvad vil I have dem til at gøre?

Når I har fundet ud af, hvad I vil have den besøgende at gøre, så gør det lettere for dem at foretage netop den handling I vil have dem til. Send dem til en destinationsside, der beder dem om at gennemføre denne handling. I vil se at effektiviteten af jeres online markedsføring forbedres dramatisk.

 

Design den optimale destinationsside, der ikke indeholder udgangspunkter og er optimeret til et bestemt formål. I dag er der flere strategier for design og tekstlandingssider som AIDA, Ingen flugt osv.

 

Hvad vil I have den potentielle kunde at gøre, når han eller hun har taget de første øvelser og faktisk klikket på jeres annonce?

 

Vil I have den besøgende til noget specifikt? Tilmelde sig et nyhedsbrev eller udfylde en formular, deltage i en konkurrence, downloade en app?

 

Mulighederne er mange, og jeres primære opgave er at definere - også i forhold til konverteringssporing. I skal definere et mål, før I kan spore det, og det er vigtigt ikke at give en potentiel kunde alt for mange muligheder, da dette kan fjerne fokus fra hovedmålet.

 

For eksempel kan en tilmelding til nyhedsbrev aflede en potentiel kunde, som faktisk klikkede på annoncen, fordi han eller hun var interesseret i et produkt og i stedet fik tilmeldingen til nyhedsbrevet præsenteret og dermed kom ud af købsstrømmen

 

Når I designer jeres destinationsside, skal I overveje informationsarkitekturen og jeres design. Det skal være så enkelt og indbydende som muligt. Navigation skal være ganske enkel - intet skal komme mellem den potentielle kunde og den forestående konvertering. Ingen popups, ingen irrelevante CTA'er (fx nyhedsbrev tilmelding, konkurrence osv.).

Der skal være en klar opfordring til at handle (CTA), så kunden er ikke sikker på hvad han / hun skal gøre. Det skal angives i begge overskrifter og tekst på knapper og links, hvad formålet med besøget er på denne side. I den ideelle verden konvertere besøgende med 1 enkelt klik.