Den Sociale SEO

 

Social SEO / Linkbuilding

 

Hvorfor betale for dyre links, når de sociale links virker lige så godt?

Styrk både dit website og brand

 

De fleste mennesker har hørt om SEO, og de fleste har hørt om, og er sandsynligvis involveret i en vis grad af sociale medier - et udtryk, der i vid udstrækning betyder websteder (som Facebook og Twitter), der er baseret på brugere, der interagerer og kommunikerer med andre brugere og uploader eller deler indhold. Krydsningen mellem de to kaldes social seo, og formålet med det er at bruge sociale medier til at forbedre jeres virksomheds søgemaskineplaceringer.

 

I kan få gode placeringer ved ikke at være opmærksom på social SEO, men I kan ikke rangere jeres virksomheds hjemmeside alene via social SEO. Så hvorfor arbejde med social SEO, hvis det ikke er vigtigt? Fordi positiv social aktivitet omkring jeres websted gør det nemmere / hurtigere at rangere jeres websted i søgemaskinerne - direkte via den ”webjuice”, som søgemaskiner giver til Likes, Tweets og Google +1s og indirekte ved at publicere jeres indhold for et bredere publikum, nogle af hvem vil linke til det fra deres egne websteder.

 

Social SEO er ikke en separat afdeling af SEO, og det vil ikke erstatte traditionel SEO, men sociale signaler bliver i stigende grad integreret i søgemaskinens algoritmer. Sociale signaler er ikke lige så vigtige som backlinks, men backlinks til et websted, samt sociale links, er lige så vigtige som andet SEO optimering. I løbet af det sidste år eller 4 er spørgsmålet ikke længere "har sociale signaler en effekt på webstedsplaceringer?" Men snarere "hvor meget af en effekt har de?".

 

Ingen ved helt sikkert præcis, hvor meget en faktor af social aktivitet er med til at bestemme, hvor jeres hjemmeside rangerer for jeres målrettede søgeord, da ingen søgemaskine har offentliggjort disse oplysninger, men der er ingen tvivl om at det er en relevant faktor, der påvirker hvor jeres websted rangerer. Vigtigheden af social SEO har været stadigt stigende og det vil højst sandsynligt fortsætte med at blive vigtigere.

Vil du forbedre dine rangeringer?

 

og få nye kunder via Social SEO

Social SEO med stor værdi

 

Tidligere var links fra andre hjemmesider alfa omega for at opnå høje placeringer i de organiske søgeresultater, dette da disse links indikerede, at andre websider "kunne lide" et websted ved at linke til det. Men da flere websteder købte og solgte links, blev deres styrke udvasket over tid. Den store forandring når det kommer til linkbuilding er derfor flyttet til de sociale medier.

 

Udnyt den sociale værdi

Ved at forbinde og optimere flere sociale medier som Google+, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter osv., Vil både besøgende og søgemaskinerne finde den sociale fornyelse interessant.

 

Hvis I vil forbedre jeres virksomheds website ranking ved at bruge social SEO, skal I gøre følgende:

. Opret indhold, som folk vil dele med andre

. Gør det nemt for folk at dele jeres indhold

. Opret en virksomhedsside / -konto på Facebook, Twitter og Google+

. Kommuniker med folk gennem jeres sociale media konti

. Del indhold (både jeres egne og andre virksomheders) gennem jeres sociale medier

 

Hvis I gør disse ting godt, skal resultatet være en stigning i antallet af ...

. Facebook likes og shares, som jeres website får

. Nye følgere på jeres Twitter-konto

. Tweets af autoriserede brugere, der nævner jeres websted

. Google + 1'er, som jeres websted modtager

. Google+ cirkler, I er i

. Positive anmeldelser på jeres Google+ side

 

... og de positive sociale signaler vil øge jeres placering på søgemaskinerne for de søgeord, som jeres virksomhed målretter markedsføringen mod.

 

Hvis jeres virksomhed opererer i en branche, hvor jeres konkurrenter fokuserer på både traditionel SEO og social SEO, har I intet valg, hvis I vil opnå gode placeringer for gode søgeord, end at følge ovenstående råd.

 

Backlinks plus sociale signaler vil udkonkurrere backlinks alene, så I vil blive efterladt, hvis I alene kun bygger backlinks.