synoptik1331

Online markedsanalyse

SEO

SEM

SERP

Denne markedsanalyse / konkurrentanalyse giver indblik i egne, samt konkurrenternes formåen på Google DK.


Indhold i denne analyse:
.   SEO + SEM synlighed for XXX.dk over de seneste 6 måneder
.   Den aktuelle synlighed for XXX.dk - SEM (betalt annoncering) + udviklingen de seneste 6 måneder
.   Den aktuelle synlighed for XXX.dk - SEO (organiske placeringer) + udviklingen de seneste 6 måneder
.   Branchens topspilleres synlighed generelt SEO / SEM (aktuel)
.   Fordelingen af egne aktuelle placeringer på Google.dk
.   De aktuelle placeringer XXX.dk har på Google DK pt. (top 50 / side 5)
.   De aktuelle søgeords placeringer for XXX.dk, hvor mange søgninger er der pr. måned, CPC pris samt SERP feature
.   Fordelingen af markedandele (målt på de aktuelle søgeord i analysen)
.   Hvad kan vi hjælpe med her og nu...


( Værktøjer / kilder: SearchMetrics & Advanced Web Raking)

SEO + SEM synlighed for smarteyes.dk over de seneste 6 måneder

(der er filter på Google Ads - derfor intet resultat)

Den aktuelle synlighed for smarteyes.dk - SEM (betalt annoncering) + udviklingen de seneste 6 måneder
DER ER FILTER PÅ, OG RESULTATET ER DERFOR 0

Betalt annoncering (Google Ads) for det valgte domæne


Betalt synlighed viser synligheden af ​​det valgte domæne i den annonce betalte søgning. Det er baseret på søgevolumen og annonceplacering for de rangerede nøgleord. Hver position vægtes individuelt i henhold til en faktor beregnet af SearchMetrics. Betalte synlighedsfaktorer i placeringen af ​​en annonce, uanset om det er en HPA (High Performance Ad = Annonce over de organiske resultater) eller en PA (Perfomance Ad = Ad under ​​de organiske resultater).


Hvad viser betalt synlighed os?

I lighed med SEO-synlighed viser betalt synlighed reklameaktiviteten for et domæne på Google. Ændringer i betalt synlighed kan skyldes stigninger eller fald i budgettet samt markedsændringer. Brugere kan også sammenligne den betalte synlighed for konkurrencedygtige domæner for at vurdere, hvor meget af det potentielle marked et domæne udnytter med deres betalte Google Ads annoncering.

Den aktuelle synlighed for smarteyes.dk - SEO (organiske placeringer) + udviklingen de seneste 6 måneder

Organisk synlighed for det valgte domæne 


SEO Synlighed er sammensat af søgevolumen og placeringen af selve nøgleordet. Hver position måles individuelt med en beregnet faktor fra SearchMetrics. Nogle af SEO synligheds faktorerne vurderes på baggrund af hvorvidt de er navigationsmæssige /informative og interaktive for brugeren. 


Hvad viser SEO Synlighed os?

SEO-synlighed præsenterer den aktuelle tendens og historiske udvikling af et domænes synlighed i søgemaskinen. Indekset afspejler, hvor ofte et websted vises i søgeresultaterne. Mens SEO-synlighed kan relateres til et websteds reelle trafik, er det vigtigt at huske, at trafik kan komme fra mange forskellige steder online. Derfor er SEO-synlighed kun en indikator for synlighed, der kommer fra et websteds organiske søgningskanal.


SEO Synlighed gør det muligt at sammenligne ydeevnen for forskellige domæner i søgemaskiner. På grund af de historiske data kan problemer såvel som positive ændringer identificeres. Sammenligning af SEO-synlighed af tematisk lignende websteder eller konkurrenter vil give den mest værdi, da udviklingen i markedsmiljøet vil blive taget højde for og markedstendenser let identificeres.

Branchens topspilleres synlighed generelt SEO / SEM (aktuel)

Fordelingen af egne aktuelle placeringer på Google.dk

.   De aktuelle placeringer europcar.dk har på Google DK pt.
 13 søgeord / sider er placeret som nr. 1

  4 søgeord / sider er placeret som nr. 2

 23 søgeord / sider er placeret som nr. 3

 17 søgeord / sider er placeret som nr. 4

 19 søgeord / sider er placeret som nr. 5

 13 søgeord / sider er placeret som nr. 6

 17 søgeord / sider er placeret som nr. 7

 11 søgeord / sider er placeret som nr. 8

  8 søgeord / sider er placeret som nr. 9

 10 søgeord / sider er placeret som nr. 10


I alt er 135 søgeord / sider ud af 234 testede søgeord placeret på side 1


48 søgeord / sider er placeret mellem nr. 11 & 50


I alt har 183 søgeord / sider ud af de testede 234 søgeord opnået placering på Google DK - 51 søgeord er ikke placeret på de første 5 sider

De aktuelle placeringer XXX.dk har på Google DK pt. (top 50 / side 5)

Med udgangspunkt i XXX brancherelevante søgeord, viser nedenstående hvilke søgeord / søgefraser XXX.dk pt. rangerer på – rangeringerne kan være på betalte annonceplaceringer, organisk opnårde placeringer samt billede & video placeringer.(Advanced Web Ranking)

Fordelingen af markedandele (målt på de XXX aktuelle søgeord i analysen)

Hvad kan vi hjælpe med her og nu...

Har i brug for inspark til forbedringer af jeres Google Ads, jeres SEO tiltag eller generelt online, er her nogle forskellige tilbud, som enten kan hjælpe jer på vej, eller ved fokuseret brug, decideret at få vendt bøtten i branchen.


Få indsigt i jeres konkurrenters online strategi

Analysen viser hvilke af de analyserede søgeord, de gerne vil findes på, og hvor de er placeret i søgeresultaterne.

.   Komplet oversigt af konkurrenternes nuværende søgeords placeringer fordelt på de 246 relevante søgeord i analysen
    Kr. 300,00 eksl. moms


Google Ads

.   Komplet gennemgang af jeres Google Ads konto - inkl. op til 10 hands on forbedringsmuligheder samt eksempler på optimerede annoncebudskaber (+ ad ons)
    Kr. 1.500,00 eksl. moms


Søgemaskineoptimering

.   Komplet gennemgang af jeres websites SEO (søgemaskineoptimerings) potentiale samt hands on eksempler på forbedringer
    Kr. 2.000,00 eksl. moms


Er dette første gang I modtager denne analyse, er det selvfølgelig muligt at få en gennemgang.


Mvh Michael Døngart - SearchGuru


Tlf. 29847070
Mail.: mdo@searchguru.dk

Web: searchguru.dk


Note: Nærværende analyse er tilgængelig hele februar 2020





Hvem er SearchGuru?


SearchGuru er et stærkt lille bureau, med håndplukkede specialister / freelancere tilknyttet.

Paletten af online projektopgaver siden 1999, har indeholdt alt fra eksterne søgemaskineoptimerede HTML sider, interne SEO, Google Ads, Google Adsence, Google My Business optimering, Google Shopping, Social SEO, Mobil marketing, Affiliates, UX/Brugervenlighed, IA/website informations arkitektur, Websites, Strategier, Analyser og meget mere.



De primære fokusområder er i dag SEO, SEM, analyser og generel rådgivning omkring konverterende online markering metoder.



Nogle af de kunder der er arbejdet med siden 1999